Jaroslava Vokatá |
|
|
|
|
O NÁS | SLUŽBY | REFERENCE | KONTAKT |
|
Účetní poradenství |
členka sdružení daňových a účetních poradců |
SLUŽBY Léta praxe ukázala, že pro externí vedení účetnictví je velmi důležitý častý kontakt mezi klientem a zpracovatelskou firmou, která dbá na pravidelné metodické vedení klienta a seznamuje ho s častými změnami v účetních a daňových předpisech
Základním stavebním prvkem naší práce je účetní poradenství v podvojném účetnictví, ve kterém poskytujeme:
ü seznámení klienta s obsahem podvojného účetnictví ü s metodikou a zaškolením pracovníků společnosti ü jak pracovat s prvotními doklady, aby byly považovány za účetní doklad
Naše vlastní činnost spočívá v individuálním přístupu ke klientovi a v posouzení jeho požadavků. Spektrum požadavků společností je různé. Každá společnost má různé požadavky; od základního vedení účetnictví až po rozsáhlou podrobnou analýzu ekonomických ukazatelů. Při těchto rozsáhlejších činnostech je vždy nutná spolupráce klienta s účetní firmou, aby byly zajištěny cílené výstupy v odpovídajícím rozsahu. Spolupráce mezi klientem a zpracovatelskou firmou může probíhat na různých úrovních, nejlépe se však osvědčila práce dodavatelským způsobem tj. zpracování dokladů u profesní účetní firmy. Nebráníme se však ani zpracování dokladů přímo u klienta na jeho vlastním počítači i software. Vlastní zpracování obsahuje:
Vedení podvojného účetnictví
ü setřídění a zaúčtování prvotních dokladů a jejich zavedení do počítače ü zaúčtování v účetním deníku ü zpracování DPH, sestavení daňového přiznání k DPH ü sestavení rozvahy a výsledovky za příslušné období ü na základě dalších požadavků sestavení výsledků hospodaření a porovnání za jednotlivá období ü rozbor hospodaření ü využití dosavadních zpracovaných výsledků pro sestavení výhledů pro příští období Po ukončení účetního období, kterým bývá zpravidla účetní rok, se sestavuje daňové přiznání, výkazy v plném nebo zkráceném rozsahu a příloha, popřípadě podklady pro valnou hromadu. Daňová evidence: Vedení daňové evidence probíhá na bázi evidování příjmů a výdajů v souladu se zákonem o dani z příjmu pro fyzické osoby. Pokud je fyzická osoba plátcem DPH, zpracujeme přiznání k DPH spolu s evidencí daňových dokladů. Stejně jako u právnických osob je ukončení účetního roku spojeno se sestavením daňového přiznání. Fyzickým osobám sestavíme daňové přiznání spolu s přehledy na sociální a zdravotní pojištění. Velmi příznivou daňovou úlevou se ukázalo společné zdanění manželů, které rovněž zpracováváme.
|
Mzdy a personalistika
Do této oblasti patří zejména:
ü zavedení malé i velké organizace na příslušnou správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny ü přihlášení a odhlášení zaměstnanců ü ukončení pracovního poměru ü vyhotovení zápočtového listu a evidenčního listu důchod. poj. ü výpočet pravidelných měsíčních mezd, sestavení rekapitulace mezd ü sestavení záloh na daň z příjmů ze závislé činnosti a srážkovou daň ü vyhotovení přehledu pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny a odevzdání těchto přehledů ü vyhotovení příkazů k úhradě ü po ukončení kalendářního čtvrtletí zpracování výpočtů dle vyhlášky 125/1993 Sb. o zákonném pojištění zaměstnanců ü při ukončení účetního období sestavení výkazů o odvodech daně ze závislé činnosti a odvodech srážkové daně ü vyhotovení mzdových listů a sestavení evidenčních listů ELDP ü zajištění styku s finančními úřady, se správami soc. zabezpečení a zdravotními pojišťovnami
Ostatní služby: Audit a daňové poradenství V případě potřeb klienta zajišťujeme audit renomovanou společností a současně zajistíme odklad podání daňového přiznání a legální daňovou optimalizaci. V případě potřeby klienta poradíme v souladu se zákonem o správě daní a poplatků jak využít možnost odložení placení daně a povolení splátek daní finančnímu úřadu. Tyto žádosti na požádání vypracujeme a zajistíme předání na finanční úřad.
|
|